نرم افزار crm نرم افزار crm .

نرم افزار crm

كاربرد CRM در بازاريابي چيست؟

كسب و كارهاي امروزي شرايط رقابتي بسيار پيچيده‌اي را تجربه مي‌كنند. اين شرايط سبب شده است كه شركت‌ها در هر كسب و كاري كه هستند به دنبال راهكارهاي نوين و مبتكرانه براي استفاده از فرصت‌هاي ناديده شده توسط رقبا و ايجاد مزيت رقابتي پايدار به منظور افزايش سود باشند. براي رسيدن به اين هدف، سازمان‌ها ناچارند تا از استراتژي‌ها، ابزارها و سيستم‌هاي نوين در حوزه مديريت كسب و كار استفاده كنند.
از طرفي بهتر است بدانيد كه سيستم مديريت ارتباط با مشتري يا نرم افزار CRM به عنوان محبوب‌ترين و برترين ابزار مديريتي در سال‌هاي اخير برگزيده شده است. طبق تحقيقات شركت مايكروسافت، نرخ بازگشت سرمايه در پياده‌سازي اين سيستم حدود 243 درصد است.
از آنجايي‌ كه سيستم CRM سابقه زيادي در ايران ندارد، اين امكان وجود دارد كه همچنان برخي از جنبه‌هاي آن براي مديران ارشد سازمان‌ها شفاف نبوده و كاربردهاي وسيع آن شناخته‌ شده نباشد. به همين دليل ما نيز در اين مقاله مي‌خواهيم درباره يكي از مهم‌ترين كاربرد‌هاي مديريت ارتباط با مشتري در حوزه كسب و كار يعني كاربرد يا نقش CRM در بازاريابي صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

نقش CRM در بازاريابي
نرم‌افزار CRM قابليت جامع مديريت بازاريابي را از نظر برنامه‌ريزي، بودجه‌بندي، اجرا و اندازه‌گيري موفقيت فعاليت‌ها فراهم مي‌آورد. اين سيستم هم‌ چنين امكانات بي‌نظيري از جمله دسته‌بندي اطلاعات، اطلاع رساني، تحليل‌هاي استراتژيك براي افزايش كارايي برنامه‌هاي بازاريابي، بالا بردن اثربخشي و پيگيري برنامه‌هاي بازاريابي را نيز در اختيار مديران سازمان شما قرار خواهد داد.
در حقيقت نرم افزار CRM با فراهم آوردن مجموعه‌اي جامع از توانمندي‌هاي بازاريابي، شما را قادر مي‌سازد تا مشتريان را به نحو موثرتري هدف‌گيري نماييد و كمپين‌هاي موثرتري نيز طراحي و مديريت كنيد.
برخي از قابليت‌هاي نرم افزار CRM در مديريت بازاريابي
1. برنامه‌ريزي

به كمك تحليل‌هاي CRM داده‌هاي مشتريان به اطلاعاتي مناسب و قابل استفاده تبديل مي‌شوند. به اين نرم افزار CRM ترتيب شركت شما قادر خواهد بود تا به سرعت به تمايلات و نيازمندي‌‌هاي مشتري و فرصت‌هاي نوظهور بازار واكنش مناسب نشان دهد. علاوه بر اين، نرم افزار CRM به سازمان‌ها امكان برنامه‌ريزي تمام فعاليت‌هاي بازاريابي (از بودجه‌بندي گرفته تا ارزيابي نرخ بازگشت سرمايه) و اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي را نيز مي‌دهد.

2. بخش‌بندي مشتريان

CRM به شما اين امكان را مي‌دهد تا مشتريان بالفعل و مشتريان بالقوه سازمان خود را با معيارهاي مختلف دسته‌بندي كرده و دسترسي سريع به اين دسته‌هاي مختلف كه هميشه بروز هستند، داشته باشيد. با تقسيم بازار به بخش‌هاي مختلف سازمان شما قادر به ارائه محصولات و خدمات اختصاصي‌تر و در نتيجه جذاب‌تري خواهد بود كه طبيعتا اين امر مي‌تواند در مدت زمان كوتاهي علاوه بر افزايش فروش، افزايش رضايت مشتريان سازمان شما را نيز در پي داشته باشد.

3. طراحي و اجراي كمپين بازاريابي

به كمك نرم افزار CRM شما مي‌توانيد فعاليت‌هاي كمپين خود را برنامه‌ريزي كرده و آن را به افراد مرتبط ارجاع داده و گزارش‌هاي دقيق از نحوه اجراي فعاليت‌هاي كمپين نيز دريافت نماييد. علاوه بر اين، شما به كمك اين سامانه مي‌توانيد در هر لحظه و حتي خارج از سازمان، گزارش‌هاي آنلاين از ميزان تاثيرگذاري هر كمپين، نرخ پاسخ مشتريان، نرخ بازگشت سرمايه و ديگر شاخص‌هاي مهم را در اختيار داشته باشيد.

مزيت ديگر استفاده از CRM در طراحي پلن‌هاي بازاريابي اين است كه اين سامانه مديران بازاريابي را براي طراحي، اجرا، هماهنگي و نظارت بر تمامي فعاليت‌هاي تبليغاتي از جهت‌هاي مختلفي توانمند مي‌سازد. با كمك نرم افزار CRMسازمان قادر به رقابت تبليغاتي هدفمند در تمام كانال‌هاي ارتباطي مي‌شود. همچنين شما مي‌توانيد ميزان خريد نرم افزار CRM سودآوري برنامه‌ها، محصولات، مشتريان و شركا تجاري را نيز كنترل نماييد.

4. تحليل بازاريابي
CRM به مديران و كارشناسان بازاريابي كمك مي‌كند تا با كنترل شاخص‌هاي بازاريابي، تحليل‌هاي استراتژيك كرده و دركي عميق از ميزان عملكرد برنامه‌هاي بازاريابي و كمپين‌هاي تبليغاتي به دست آورند. مديران و كارشناسان بازاريابي همچنين اطلاعات مورد نياز خود در زمينه فرآيند خريد و ترجيحات مشتريان و همچنين اطلاعات جمعيت مورد نظر را براي بخش‌بندي بازار به دست مي‌آورند.

5. ارائه‌ي پيشنهادهاي موثر

شما مي‌توانيد با درك كامل نيازمندي‌ها و علاقه‌مندي‌هاي مشتريان، نيازهاي آتي ايشان را پيش‌بيني نموده و پيشنهادهاي موثر و به هنگام را ارائه نمائيد تا بدين ‌و سيله ميزان فروش و وفاداري مشتريان را افزايش دهيد.

6. مديريت كانال‌هاي ارتباطي

شما مي‌توانيد از طريق يكپارچه‌سازي يا اتصال سامانه CRM با كانال‌هاي ارتباطي، تعامل دوجانبه با مشتريان بالفعل، مشتريان بالقوه و همكاران تجاري خود برقرار نماييد. برخي از امكانات CRM در مديريت كانال‌هاي ارتباطي عبارتند از:

اتصال CRM به سيستم VOIP: با اتصال CRM به سيستم تلفني VOIP با تماس هر يك از مشتريان و يا همكاران تجاري با سازمان، پروفايل شخص مربوطه به صورت خودكار روي صفحه نمايش كاربر نشان داده مي‌شود. بدين ترتيب تمامي تماس‌ها در تاريخچه مشتري و يا همكار تجاري كه قبلا ثبت شده است به سادگي در دسترس قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين با استفاده از سيستم گردش كار CRM مي‌توان مشتريان خاص را به فرد و يا گروه خاصي از همكاران بصورت خودكار ارجاع داد.
اتصال CRM به وب‌سايت: از طريق يكپارچه‌سازي سيستم CRM و وب‌سايت، هر يك از مشتريان و همكاران تجاري مي‌توانند يك پروفايل داشته باشند تا از آن طريق ارتباط دو جانبه با سازمان داشته و اطلاعات مربوط به خود از جمله قراردادها، خدمات ارائه شده، صورتحساب‌ها و … را كه حق دسترسي دارند، مشاهده نمايند. ضمن آنكه مي‌توانند درخواست‌ها و شكايات خود را نيز از طريق وب‌سايت براي شما ارسال كرده و از روند رسيدگي آن‌ها نيز آگاه شوند.
اتصال CRM به پنل اس‌ام‌اس و ايميل سرور: CRM امكان اتصال به پنل اس‌ام‌اس و ايميل سرور را نيز دارد. شما مي‌توانيد از اين طريق نيز براي مشتريان و همكاران تجاري اطلاع‌رساني‌هاي گسترده ايميلي و پيامكي داشته باشيد.
اتصال CRM به شبكه‌هاي اجتماعي: يكي ديگر از جذاب‌ترين امكانات CRM در زمينه مديريت كانال‌هاي ارتباطي واحد بازاريابي سازمان‌ها اتصال اين سامانه به شبكه‌هاي اجتماعي مي‌باشد. با برقراري اين ارتباط شما مي‌توانيد علاوه بر پاسخگويي به پيام‌هاي مشتريان در اين پلتفرم‌ها، فرايند دسته‌بندي و نياز‌سنجي مشتريان در اين شبكه‌هاي اجتماعي را نيز از طريق نرم افزار CRM سازمان خود انجام دهيد.
نرم افزار CRM جوليو و بازاريابي
CRM جوليو با توجه به امكانات و قابليت‌هاي گسترده‌اي كه دارد مي‌تواند تاثير قابل توجهي در افزايش كيفيت عملكرد واحد بازاريابي و فروش سازمان شما داشته باشد. اين CRM با توجه به آزمايش‌ها و تحليل‌هاي فراواني كه پشت سر گذاشته است مي‌تواند حتي در كوتاه‌‌مدت نيز ميزان نرخ تبديل سازمان شما را تا 300% رشد داده و در نتيجه منجر به افزايش درآمد كسب و كار شما گردد. در صورتي كه تمايل به كسب اطلاعات بيشتر داريد و يا مي‌خواهيد كه از لايسنس رايگان 30 روزه‌ي اين محصول بهره‌مند شويد كافيست همين حالا با ما تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۱:۵۰ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

5 دليل كه نشان مي‌دهد شركت شما به برنامه CRM نياز دارد

امروزه با گسترش روز افزون فضاي رقابتي كسب و كار‌ها، سامانه يا برنامه CRM يكي از اصلي‌ترين سرويس‌هايي است كه اغلب شركت‌هاي كوچك و بزرگ از آن براي مديريت ارتباطات و تعاملات كارشناس‌هاي سازمان با مشتريان استفاده مي‌كنند. تا جايي كه مي‌توان گفت، امروزه نرم افزار CRM تبديل به يكي از عناصر اصلي سازمان‌ها تبديل شده و عدم وجود چنين سيستمي در شركت مي‌تواند اختلالات فراواني را براي كسب و كار‌ها ايجاد كند.
با اين وجود اگر هنوز هم براي تهيه و راه اندازي برنامه CRM در سازمانتان اقدام نكرده‌ايد پيشنهاد مي‌كنيم كه مطالعه اين مقاله مفيد و كاربردي را از دست ندهيد. همانطور كه از عنوان اين نوشته پيداست، در اين مقاله قصد داريم 5 دليل بسيار مهم كه نشان مي‌دهد كسب و كار شما شديدا به نرم افزار CRM نياز دارد را معرفي كرده و هركدام را جداگانه مورد ارزيابي قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

افزايش بهره‌وري كار با راه اندازي برنامه CRM
اولين دليلي كه مي‌تواند نشان دهنده نياز شديد سازمان شما به يك نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان يا CRM باشد، كم بودن بهره‌وري يا كارايي كارشناسان سازمان شما به خصوص كاربران واحد فروش است. نرم افزار يا سامانه CRM با كمك ابزارهايي كه در اختيار كاربران قرار مي‌دهد مي‌تواند فعاليت‌هاي بخش‌هاي مختلف سازمان را طوري هدايت و برنامه‌ريزي كند كه هر فرد در شركت بتواند بهترين عملكرد را از خود نشان دهد.

افزايش رضايت مشتريان با سامانه CRM
يكي ديگر از مهم‌ترين عواملي كه نشان دهنده نياز شديد سازمان شما به نرم افزار CRM مي‌باشد، كم بود يا كاهش رضايت مشتريان شماست. طبيعتا اگر در مدت كوتاهي بازخورد‌ها و نتايج تماس مشتريانتان را مورد ارزيابي قرار دهيد مي‌توانيد متوجه شويد كه آيا افرادي كه براي دريافت خدمات يا خريد محصول با شما تماس مي‌گيرند، رضايت كافي از برقراري ارتباط با سازمان شما دارند يا خير؟ اگر با بررسي اين مهم، رضايت مشتريان را رو به كاهش ارزيابي كرديد و يا به اين نتيجه رسيديد كه اين ميزان رضايت مشتري قابل بهبود و افزايش است، به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه حتما حتي براي مدتي كوتاه هم كه شده استفاده از يك نرم افزار يا برنامه CRM در سازمان را امتحان كنيد. به شما قول مي‌دهيم كه با انجام اين كار و مشاهده ميزان تاثير CRM روي رضايت مشتريانتان شگفت زده خواهيد شد. نرم افزار CRM به كمك ابزارها و گزارشاتي كه به شما ارائه مي‌دهد مي‌تواند تا بيش از 77% ميزان رضايت مشتريان را افزايش داده و در نتيجه فروش و درآمد سازمان شما را به مقدار قابل توجهي بالا ببرد.

افزايش نرخ تبديل و فروش به كمك برنامه CRM
كم بودن ميزان نرخ تبديل افرادي كه با شما تماس مي‌گيرند به كساني كه به مشتري واقعي شما تبديل مي‌شوند نيز مي‌تواند نشان دهنده نياز سازمان شما به خريد نرم افزار CRM باشد. نرم افزارهاي CRM با راهكار‌هاي نوين و ابزارهاي مختلفي كه در اختيار شما قرار مي‌دهند مي‌توانند ميزان نرخ تبديل سازمان شما را تا 300% افزايش دهند.
در نظر داشته باشيد كه شما به عنوان يك مدير يا صاحب كسب و كار بايد همواره مشكل عدم تبديل سرنخ‌ها به فروش و درآمد را بسيار جدي بگيريد. چرا كه در اين صورت بخش عظيمي از تمام تلاشي كه در طول روز كرده و هزينه‌‌اي كه براي تبليغات پرداخت مي‌كنيد هدر مي‌رود. شما بايد واحد‌هاي فروش و بازاريابي سازمان را طوري برنامه‌ريزي كنيد كه اكثر سرنخ‌هايي كه به دست مي‌آوريد به فروش ختم شوند.

افزايش تعاملات واحد‌هاي مختلف سازمان با CRM
دليل ديگري كه مي‌تواند نشان دهنده نياز سازمان شما به نرم افزار CRM باشد، ضعيف بودن تعاملات و ارتباطات واحد‌هاي مختلف شركت شماست. اگر در شركت شما اغلب كار‌ها كمي كند پيش مي‌رود و يا در برخي مواقع افراد وظايف خود را با تاخير انجام مي‌دهند، قطعا به نرم افزار CRM براي بهبود اين تعاملات احتياج دارد. برنامه CRM در سازمان مي‌تواند ارتباطات بخش‌هاي مختلف شركت را به ميزان قابل توجهي بهبود بخشده و در نتيجه سرعت انجام كار را بالا ببرد.

شفاف‌سازي عملكرد واحد‌هاي مختلف با سامانه CRM
حتما در شركت شما نيز تا به حال پيش آمده كه برخي افراد در مورد موضوعي خاص مسئوليت خود را به درستي نميدانسته و يا از پذيرفتن آن خودداري كرده‌اند. اگر چنين است باز هم پيشنهاد مي‌كنيم كه نرم افزار CRM را در كسب و كارتان راه اندازي كنيد.
به طور كلي سامانه‌هاي CRM طوري طراحي مي‌شوند كه تمام فرايند‌هاي يك كار به صورت مرحله به مرحله در آن ثبت مي‌شوند و هر فرد در شركت وظيفه دارد تا كليه اقداماتي كه انجام داده را در سيستم يادداشت كرده و سپس آن را به كارشناس مرحله‌ي بعد ارجاع دهد. اين موضوع مي‌تواند منجر به شفاف‌سازي عملكرد واحد‌هاي مختلف شده و در آخر باعث افزايش بهره‌وري كار در سازمان شما شود.

سامانه CRM هوشمند جوليو
نرم افزار CRM هوشمند جوليو در تمامي موارد ياد شده به شما كمك مي‌كند تا نقاط ضعف سازمان خود را بهبود بخشيده و براي رشد كسب و كارتان به صورت دقيق برنامه‌ريزي كنيد. ما براي آسودگي خاطر شما عزيزان در مورد تهيه نرم افزار CRM يك لايسنس 90 روزه‌ي رايگان از سامانه CRM جوليو را در نظر گرفته‌ايم تا در صورتي كه اين محصول را براي سازمان خود مفيد ارزيابي كرديد بتوانيد با اطمينان براي خريد لايسنس دائمي محصول اقدام كنيد. براي دريافت دموي 90 روزه‌ي اين محصول همين حالا با ما تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۸:۵۰ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

افزايش فروش با نرم افزار CRM

در اين مقاله كاربردي قصد داريم به بررسي اين موضوع بپردازيم كه نرم افزار مديريت مشتريان يا CRM چگونه باعث افزايش فروش مي‌شود؟ آيا واقعا به كمك راه اندازي اين سرويس نرم افزاري مي‌توان بازدهي شركت را تغيير داد؟ آيا واقعا نصب و راه اندازي CRM مي‌تواند كيفيت عملكرد كاربران در شركت را تحت تاثير قرار دهد؟ براي پاسخ به اين سوالات با ما همراه باشيد.

نگاهي كلي به ماهيت نرم افزار CRM
پيش از هرگونه توضيح در خصوص چگونگي افزايش فروش با نرم افزار CRM شايد بهتر باشد چند خطي در مورد ماهيت نرم افزار CRM توضيح دهيم. به طور كلي سامانه‌ي مديريت مشتريان يا CRM يك سرويس نرم افزاري تحت شبكه مي‌باشد كه از با ابزار‌هاي متفاوتي كه در اختيار كاربران قرار مي‌دهد مي‌تواند علاوه‌بر افزايش تعامل آن‌ها با يكديگر، كيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان را نيز افزايش دهد. اين سامانه همچنين مي‌تواند به كمك تنظيماتي كه روي آن اعمال مي‌شود به عنوان يك ابزار قدرت‌مند كاربران را در انجام وظايفي كه به عهده دارند نيز ياري كند.
همه‌ي اين موارد ياد شده دلايلي هستند كه در نهايت مي‌توانند منجر به افزايش بازدهي كار در سازمان شده كه اين مهم نيز افزايش فروش و درآمد را به دنبال خواهد داشت. در ادامه جزئيات مطالب ياد شده را بيشتر توضيح خواهيم داد.

چگونگي افزايش فروش و درآمد با نرم افزار CRM
سامانه‌هاي CRM از چند جهت مي‌توانند فروش شما را تحت تاثير قرار دهند كه در ادامه به مهم‌ترين آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

افزايش فروش با ثبت و طبقه‌بندي اطلاعات مشتريان
يكي از مهم‌ترين دلايلي كه بسياري از شركت‌ها را به سمت راه اندازي نرم افزار CRM مي‌كشاند، قابليت ثبت اطلاعات نرم افزار CRM مشتريان و طبقه‌بندي آن‌ها مي‌باشد. به طور كلي اصلي‌ترين وظيفه نرم افزار CRM در سازمان ثبت و دسته‌بندي اطلاعات مشتريان مي‌باشد. كاربران شما در هر تماس تمام اطلاعات مهمي كه نياز دارند را فورا از مشتري دريافت كرده و آن را در CRM شركت ثبت مي‌كنند. اين موضوع باعث مي‌شود كه اولا در تماس‌هاي بعدي كارشناسان بتوانند فورا تاريخچه خدمات دريافتي مشتري را ارزيابي كرده و بهترين خدمات را به ايشان ارائه كنند. دوما در صورت عدم حضور كارشناساني كه در دفعه اول با مشتري مكالمه داشته‌ است ديگر باقي كارشناسان دچار سردرگمي نشده و مي‌توانند با بررسي اطلاعات مشتري، خدماتي كه احتياج دارد را به بهترين شكل به وي ارائه كنند. طبيعتا اين دو مورد در كوتاه‌ مدت نيز مي‌تواند باعث جلب رضايت مشتريان و در نتيجه افزايش فروش شما شود.

افزايش فروش با پيگيري‌هاي نرم افزار CRM
يكي ديگر از مسائلي كه باعث افزايش فروش سازمان شما مي‌شود، پيگيري‌هايي است كه خريد نرم افزار CRM انجام مي‌دهد. اين سامانه به طور خودكار تمام تماس‌ها، پيگيري‌ها و اقداماتي كه كارشناسان بايد انجام دهند را به ايشان ياد‌آوري مي‌كند و همين امر مي‌تواند باعث افزايش نرخ تبديل واحد فروش سازمان شود.
پيش از اين كه به سراغ موضوع بعدي برويم شايد بهتر باشد اشاره‌اي به سيستم هوش مصنوعي CRM جوليو نيز داشته باشيم. قابليت هوش مصنوعي جوليو علاوه‌ بر ياد‌آوري‌ها با بررسي‌هايي كه روي اطلاعات مشتريان انجام مي‌دهد مي‌تواند پيشنهاداتي نيز در خصوص ارتباطات شما با مشتري مورد نظرتان ارائه كند كه اين عمر نيز به خودي خود مي‌تواند فروش سازمان شما را به ميزان چشم‌گيري تحت تاثير قرار دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد CRM جويو با ما تماس حاصل فرماييد.

گزارش‌گيري از CRM و اصلاح نقاط ضعف واحد فروش
گزارش‌گيري از عملكرد كارشناسان نيز يكي ديگر از دلايلي است كه منجر به افزايش فروش با خريد نرم افزار CRM مي‌شود. شما با دريافت گزارشات از عملكرد كارشناسان سازمانتان مي‌توانيد تصميمات مديريتي دقيقي را براي بالا بردن راندمان واحد فروش مجموعه‌ي خود بگيريد و اين امر نيز مي‌تواند بازدهي اين بخش را تحت تاثير قرار داده و در نهايت به افزايش فروش سازمان شما ختم شود.

شكار فرصت‌هاي فروش
در نرم افزارهاي CRM معمولا ابزارهايي براي طبقه‌بندي و گروه‌بندي مشتريان در نظر گرفته مي‌شود. مثلا نرم افزار CRM جوليو به شما اين امكان را مي‌دهد تا مشتريانتان را بر اساس مدل فروش و بازاريابي آيدا طبقه‌بندي كنيد و سپس بر اساس دسته‌هايي كه ايجاد كرديد سرنخ‌هاي فروش را به روش‌هاي مختلفي پيگيري كرده و نرخ تبديل مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل را افزايش دهيد. (در صورتي كه علاقه‌مند هستيد بيشتر با سيستم قيف فروش آيدا آشنا شويد پيشنهاد مي‌كنيم كه مقاله “قيف فروش آيدا” را در جوليو بلاگ مطالعه نماييد.)

بهبود تعاملات و فعاليت‌هاي درون سازماني
نرم افزار CRM مي‌تواند باعث بهبود تعاملات كاربران در شركت نيز بشود. مثلا افراد مي‌توانند در هر اقدامي كه انجام مي‌دهند و خدماتي كه به مشتري ارائه مي‌كنند، يادداشتي را در CRM ثبت كنند تا تمامي پرسنل مرتبط با موضع در جريان كليه فرايند‌ها قرار گيرند. يا مثلا مديريت بخش‌هاي مختلف مي‌تواند با ايجاد وظايف مختلف و دسترسي‌هاي گوناگون براي كاربران باعث شود تا هر كاربر بتواند بهترين عملكرد خود را ارائه كند.. بديهي است كه اين مسائل در نهايت باعث افزايش بازدهي شركت و در نتيجه بالا رفتن فروش و درآمد خواهد شد.

افزايش 300 درصدي نرخ تبديل با CRM جوليو
نرم افزار CRM جوليو با قابليت‌ها و امكانات بسيار پيشرفته‌اي كه در اختيار شما قرار مي‌دهد مي‌تواند شما را در رسيدن به تارگت‌هايي كه براي فروش سازمانتان تعيين مي‌كنيد ياري كند. ما بر اين باوريم كه با بهره‌مندي از قابليت‌هاي تمام عيار اين نرم افزار (به خصوص سرويس هوش مصنوعي) مي‌توانيد ميزان نرخ تبديل كسب و كارتان را تا 300% افزايش دهيد. از اين رو لايسنس رايگان 90 روزه را جهت استفاده از سامانه جوليو براي شما عزيزان در نظر گرفته‌ايم تا بتوانيد عملكرد اين نرم افزار بي‌نظير را در سازمانتان مورد ارزيابي قرار دهيد.
براي كسب اطلاعات بيشتر و دريافت لايسنس 90 روزه‌ي رايگان اين CRM همين حالا با ما تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۱:۳۸ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

دلايل اهميت استفاده از CRM در سازمان

شايد بهتر باشد كه ابتدا به صورت اجمالي توضيح مختصري در خصوص نرم افزار CRM و كاربرد آن در سازمان ارائه دهيم. به طور كلي عبارت CRM مخففCustomer Relationship Management به معناي سيستمي براي مديريت ارتباط با مشتري است. بنابراين احتمالا تنها با ترجمه‌ي اين عبارت مخفف شده مي‌توان پي برد كه شما قدر خواهيد بود از نرم افزار CRM براي پيگيري تعاملات، داده‌ها و يادداشت‌هاي مربوط به مشتريان خود استفاده كنيد. كليدي‌ترين نكته در عملكرد اين سامانه اين است كه كليه داده‌ها همواره به صورت لحظه‌اي در يك پايگاه داده مركزي ذخيره مي‌شوند و براي ديگر كارشناسان سازمان قابل دسترسي هستند. اين موضوع باعث مي‌شود كه استفاده از نرم افزار CRM به ساده‌سازي فروش، خدمات، پشتيباني مشتري، حسابداري و مديريت كليه فعاليت‌هاي‌ سازمان كمك ‌كند. علاوه‌بر اين در دسترس بودن همه چيز در يك سيستم باعث كاهش شلوغي و كاغذ بازي‌هاي غيرضروري در سازمان شده و متجر به افزايش سرعت كار و در نتيجه رضايت مشتريان مي‌شود.

در ادامه قصد داريم كه بيشتر در مورد كاربرد اين سامانه و دلايل اهميت استفاده از CRM در سازمان صحبت كنيم. با ما همراه باشيد.

دلايل راه اندازي و استفاده از CRM در سازمان‌ها چيست؟
شركت‌ها به دلايل زيادي از سيستم مديريت ارتباط با مشتري استفاده مي‌كنند، اما هدف كلي افزايش نرم افزار CRM بهره‌وري و در نتيجه كسب رضايت مشتري و فروش بيشتر است. برخي از كسب و كار‌هايي كه از سيستم CRM براي مديريت كار‌هاي سازمان خود استفاده مي‌كنند عبارت است از: آژانس‌هاي مسافرتي، بنگاه‌هاي مسكن، وكلا و حسابداران، شركت‌هاي B2B (به‌ويژه آن‌هايي كه چرخه‌هاي فروش طولاني‌تري مانند SaaS دارند.) و …

يك روش خوب براي تشخيص اين كه آيا CRM مي‌تواند كسب و كار شما را دگرگون كند يا خير اين است كه ابتدا چالش‌هايي كه يك نرم افزار CRM در سازمان حل مي‌كند را در نظر بگيريد و بررسي كنيد كه آيا شما نيز در فضاي كاري خود با اين چالش‌ها رو به رو هستيد يا خير؟

در ادامه به بررسي برخي از اين چالش‌ها مي‌پردازيم:
1. مديريت دقيق سرنخ‌‌هاي به دست آمده: به كمك نرم افزار CRM در سازمان مي‌توانيد به سادگي كليه سرنخ‌هايي كه در واحد فروش سازمان به دست مي‌آوريد را وارد فرايند پيگيري و فروش كنيد. در حقيقت اين كار باعث مي‌شود تا سرنخ‌هايي كه از كانال‌هاي مختلف فروش به دست مي‌آوريد، كم‌تر از دست بروند و در نتيجه ميزان نرخ تبديل سازمان شما و در نهايت فروش كسب و كارتان افزايش يابد.

2. پيگيري حرفه‌اي‌تر ارتباطات: اگر مشتريان به طور منظم با چندين نفر مختلف از شركت شما تعامل داشته باشند، پيگيري تعاملات قبلي با داشتن يك نرم افزار CRM در سازمان آسان‌تر خواهد بود. اين امر باعث افزايش بهره‌وري و رضايت مشتريان مي‌شود.

3. گزارشات دقيق از عملكرد سازمان: يك نرم افزار CRM مي‌تواند به شما كمك كند تا بهره‌وري تيم‌هاي فروش خود را بررسي كنيد. در حقيقت اين سامانه با ايجاد يك ديد 360 درجه به شما كمك مي‌كند تا تنها در چند دقيقه بتوانيد با استفاده از گزارشات متنوع، عملكرد واحد فروش سازمانتان را ارزيابي كرده و براي اصلاح آن تصميم‌گيري كنيد.

4. بهبود گردش كار در سازمان: نرم افزار CRM مي‌تواند به شما در ايجاد يك گردش كار كارآمد خريد نرم افزار CRM و يا فرآيندي براي رديابي مشتريان از دست رفته كمك كند. بنابراين با استفاده از CRM در سازمان ديگر تمامي كار‌ها به سرعت پيگيري شده و هيچ چيز فراموش نخواهد شد.

5. بهبود برنامه‌ريزي و ايجاد كمپين فروش: نرم افزار CRM بخش فروش سازمان را قادر مي‌سازد تا به طور دقيق فعاليت‌هاي فروش را برنامه ريزي، كنترل و اجرا كرده و داده‌هاي مختلف فروش را به سرعت تجزيه و تحليل كند. علاوه بر اين مديران فروش به كمك CRM مي‌توانند وظايف را به صورت كارآمد‌تري مديريت كرده و گزارش‌هاي تحليلي به موقع داشته باشد.

6. حذف مشكلات احتمالي در منابع انساني سازمان: يك نرم افزار CRM همچنين به مشكلات منابع انساني مانند خروج كاركنان كمك مي‌كند. بدون داشتن CRM شما براي انتقال كار‌ها و معاملات باز از افراد قديمي به نيرو‌هاي جديد سازمان محدوديت‌ها و چالش‌هايي را خواهيد داشت. اما با داشتن يك CRM اين امر به صورت خودكار انجام مي‌‌شود و حدس و گمان را از اين فرآيند حذف كرده و با ذخيره كردن همه چيز در زمان نيز صرفه جويي مي‌كند.
زمان مناسب براي راه اندازي CRM در سازمان
سوال بعدي اين است كه چه زماني براي راه اندازي يك CRM در سازمان مناسب است؟

بسياري از استارت آپ‌ها و كسب و كارهاي كوچك با ذخيره‌سازي سرنخ‌هاي موجود خود در يك ابزار بازاريابي ايميلي و ذخيره‌سازي ليست مشتريان خود در يك صفحه شروع به كار مي‌كنند كه اين روش ذخيره‌سازي احتمالا براي مدت كوتاهي خوب كار مي‌كند، اما در بلند مدت كارايي مناسبي ندارد چون ممكن است پيگيري‌ها را دشوار كرده و يا اطلاعات سازماني به دلايل مختلف از بين بروند. بنابراين مي‌توان گفت كه احتمالا بهترين زمان براي راه اندازي CRM در سازمان در همان ابتداي شروع كار است، اما اگر به هر دليلي در زمان آغاز فعاليت امكان انجام اين كار را نداريد، پيشنهاد مي‌كنيم كه در اولين فرصت كه تعداد مشتريان شما و سرنخ‌هاي ورودي به ميزان قابل قبولي برايتان رسيد، براي تهيه‌ي اين سامانه‌ي حرفه‌اي اقدام كنيد. اين كار قطعا در كوتاه‌ مدت نيز مي‌تواند سرعت پيشرفت شما را چند برابر كند.
نرم افزار CRM جوليو
نرم افزار CRM هوشمند جوليو با داشتن قابليت‌ها و امكانات فراوان قادر است كليه چالش‌هايي كه ممكن است يك كسب و كار در مسير پيشرفت با آن‌ها رو به رو شود را به سادگي برطرف كند. اين سامانه‌ي پيشرفته كه در دو نسخه‌ي ابري و محلي قابل ارائه به شركت‌ها است، مي‌تواند مناسب‌ترين گزينه براي كسب‌ و كار‌هاي كوچك و بزرگي باشد كه قصد دارند در سريع‌ترين زمان ممكن به تارگت‌‌هاي فروش سازمان خود دست پيدا كنند. براي دريافت دموي رايگان يك ماهه‌ي اين محصول پيشنهاد مي‌كنيم كه همين حالا با ما تماس گرفته تا علاوه‌بر دموي رايگان جوليو، از يك مشاوره‌ي حرفه‌اي براي افزايش فروش كسب و كارتان نيز بهره‌مند شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۳:۳۴ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

مديريت فروش در CRM

با نگاهي به تجربيات نويسنده در برخورد با متقاضيان سيستم CRM، بزرگترين مشكل مشتريان، عدم نظم در فرآيند فروش و نبود عناصر متريك براي بازخورد‌گيري از فرآيندهاي سازمان مي‌باشد. CRM بخش فروش سازمان را قادر مي‌سازد تا به طور دقيق فعاليت‌هاي فروش را برنامه‌ريزي، كنترل و پيش‌بيني كند. علاوه بر اين، واحد فروش به كمك CRM مي‌تواند فرآيندهاي تجاري فروش را بصورت سيستماتيك انجام داده تا از مشتريان سازمان ديدگاه واحدي ‌به‌وجود آيد. نتيجه اين ديدگاه، افزايش فروش، كوتاه كردن زمان مراجعه تا زمان فروش و رضايت‌مندي بيشتر مشتريان از سازمان خواهد ‌بود.

نرم افزار CRM همچنين كليه اطلاعات مورد نياز و فعاليت‌هاي مرتبط با فروش را در دسترس شما قرار ‌مي‌دهد تا به جاي گردآوري اطلاعات و تهيه گزارشات، تمام وقت خود را صرف فروش نمائيد. CRM كامل‌ترين سيستمي است كه با روش‌هاي استاندارد به افزايش فروش كمك مي‌كند. در ادامه برخي از امكاناتي كه سيستم CRM در حوزه مديريت فروش در اختيار سازمان قرار مي‌دهد را مورد ارزيابي قرار خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

مديريت فروش در CRM به كمك ثبت و دسته‌بندي مشتريان
CRM شما را قادر مي‌سازد تا نسبت به مشتريان بالقوه و مشتريان بالفعل، نرم افزار CRM ديدگاهي 360 درجه و تمام و كمال داشته ‌باشد. اين كار با گردآوري، نظارت و پيگيري تمام اطلاعات اساسي مانند شرح حال مفصل مشتري، تاريخچه كامل تعاملات و مرور ارتباطات اساسي مشتري با سازمان انجام مي‌گيرد. ديگر لازم نيست تا از نرم افزارهاي اكسل و … جهت نگهداري اطلاعات مشتريان استفاده نماييد. با نرم افزار CRM شما مي‌توانيد اطلاعات مشتريان خود را به‌ صورت يكپارچه و در امنيت كامل در اختيار داشته باشيد. سطوح دسترسي به اطلاعات مختلف مشتريان براي هر يك از كاركنان به ‌راحتي قابل تعريف مي‌باشد. با CRM سوابق مشتري مثل اطلاعات تماس، اطلاعات خاص، شرح ملاقات‌ها و نظرات، اسناد رد و بدل شده، ارتباطات، پيشنهاد قيمت‌ها و خريدهاي صورت‌گرفته به آساني در دسترس شما خواهد‌ بود.
مديريت فروش در CRM به كمك ارزيابي اهداف فروش
با استفاده از سيستم CRM شما مي‌توانيد اهداف فروش را در بازه‌هاي زماني مختلف و با شاخص‌هاي متفاوت تعيين‌ كرده و سازمان را در مسير دستيابي به اهداف فروش كنترل نماييد. بدين ‌ترتيب شما مي‌توانيد در هر لحظه متوجه باشيد كه تاكنون چند درصد از اهداف فروش شما محقق شده‌ است.

مديريت فروش در CRM به كمك نظارت و بررسي فعاليت‌ها
CRM به سرپرستان فروش و مديران ارشد اجازه مي‌دهد تا تمامي وظايف و فعاليت‌هاي سازماني را در حوزه مديريت فروش نظارت و مديريت كنند.
مديريت فرصت‌هاي فروش در CRM
خريد نرم افزار CRM به مديران و كارشناسان فروش ديدگاهي 360 درجه درباره فرصت‌هاي فروش مي‌دهد. اين كار با فراهم آوردن ديد كامل نسبت به تاريخچه فرصت‌ها و فعاليت‌هايي كه براي هر فرصت انجام شده است، صورت مي‌گيرد. با اين امكان شما مي‌توانيد وقت بيشتري را روي فرصت‌هاي فروش واقعي و موفق بگذاريد تا هيچ فرصتي براي فروش از دست نرود.

مديريت استعلام، سفارش و صورتحساب در CRM
CRM امكاناتي را در اختيار شما مي‌گذارد كه با استفاده از آن‌ها شما مي‌توانيد سفارش‌هاي مشتريان خريد نرم افزار crm خود را دريافت ‌كرده، قيمت‌هاي پيشنهادي خود را ارائه داده و هماهنگي‌ها و فعاليت‌هاي لازم را بصورت سيستماتيك براي ارائه خدمات به مشتري انجام دهيد. در آخر نيز براي سفارش مشتري صورتحساب صادر كرده و آن را ارسال نماييد.

مديريت فروش در CRM به كمك رتبه‌بندي مشتريان
با استفاه از سيستم CRM شما مي‌توانيد مشتريان خود را بر اساس معيارهاي مختلف (تعداد خريد، ميزان سوددهي، مبلغ قرارداد، زمينه فعاليت و … ) بصورت سيستماتيك طبقه‌بندي‌ كرده و خدمات، ليست قيمت‌ها و پيشنهادات ويژه براي هر گروه از مشتريان داشته باشيد.

ارزيابي عملكرد سيستم فروش
با استفاده از گزارش‌هاي جامع، متنوع و تحليلي، مي‌توانيد ميزان فروش خود را پيش‌بيني نموده، فعاليت‌هاي صورت‌ گرفته و بازدهي سيستم فروش خود را ارزيابي نماييد. از ميزان موفقيت در برنامه‌ها و استراتژي‌هاي فروش خود مطلع شده و تغييرات و اصلاحات لازم را در زمان مناسب اعمال نمائيد.

برنامه‌ريزي و بهبود مديريت فروش در CRM
CRM امكان تجزيه و تحليل اطلاعات فروش و گزارش‌گيري در قالب نمودارها و جداول گرافيكي براي برنامه‌ريزي و پيش‌بيني فروش را فراهم مي‌آورد. اين ويژگي‌هاي اساسي تصوير كاملي از سيستم فروش سازمان در اختيار شما قرار‌مي‌دهد و موفقيت برنامه‌ها و استراتژي‌هاي فروش را تضمين مي‌كند.

مديريت قيف فروش در CRM
قيف فروش يك استراتژي پايدار و منظم براي تبديل مشتري احتمالي به مشتري ثابت است. اين استراتژي شامل يك سري مراحلي است كه مشتري احتمالي از طريق آن مي‌تواند تصميم به خريد بگيرد. داشتن يك فرايند سيستماتيك تبديل كردن مشتري بالقوه به مشتري بالفعل را آسان‌تر كرده و نرخ تبديل بيشتري را ارائه مي‌دهد.

علاوه بر اين براي هدايت فرايند فروش، قيف فروش ابزار مهمي براي مديريت فعاليت‌هاي فروش بوده و پيش‌بيني مي‌كند كه شركت كدام عمليات فروش را در فرايند فروش به خوبي انجام مي‌دهد. اگر شما نرخ تبديل را در هر مرحله از قيف فروش بدانيد (به اين معنا كه چند نفر مشتري احتمالي بطور متوسط به مرحله بعد مي‌روند) مي‌توانيد پيش‌بيني دقيقي از ميزان فروش كل بدست ‌آوريد.

با شكستن فرايند فروش به شيوه‌اي كه گفته ‌شد شما هم ‌چنين مي‌توانيد ببينيد كه در چه مرحله‌اي مشتريان بالقوه را از دست مي‌دهيد و در چه محلي نيازمند اصلاح عملكرد هستيد. به عبارت ديگر زماني‌كه در حال از دست دادن درصدي از مشتريان احتمالي در هر مرحله از چرخه هستيد، سريعا اين موضوع را متوجه مي‌شويد و مي‌توانيد اصلاحاتي را براي مرحله‌ي مذكور در نظر بگيرد.

پنج نكته‌ي مهم براي مديريت قيف فروش:

به ياد داشته باشيد كه ميزان درصدي كه شما در هر مرحله از دست مي‌دهيد از كسب و كاري به كسب و كار ديگر متفاوت است. قانون كلي اين است كه شما براي هر فروش كامل به ده مشتري احتمالي نياز داريد. با اين وجود با كمي تجربه در بحث قيف فروش شما مي‌توانيد درصد مورد نظرتان را به دست آوريد. اين نرخ تبديل، يك متريك مهم و حياتي براي فرايند فروش به حساب مي‌آيد. اگر شما نرخ تبديلتان را بدانيد، مي‌توانيد پيش‌بيني كنيد كه چه ميزان فروش را بايد انتظار داشته باشيد تا بتوانيد به تعداد مشتريان احتمالي دست پيدا كنيد.
شما بايد در مرحله اول تا آنجا كه مي‌توانيد اقدام به جذب مشتري احتمالي كنيد تا قيفتان از همان اول پر بوده تا فروش تا آخر قيف ادامه داشته باشد. توجه داشتن به تعداد در مرحله اول قيف فروش عامل مهمي به شمار مي‌رود زيرا تمام فرايند فروش از آن نشأت مي‌گيرد. سعي كنيد قيفتان را هميشه پر نگه ‌داريد و زماني كه احساس كرديد در حال خالي شدن است تلاشتان را براي به دست آوردن سرنخ‌هاي جديد چند برابر كنيد.
به اين موضوع توجه داشته‌ باشيد كه هر چه مشتري احتمالي مراحل را جلوتر مي‌رود، ارزش او بيشتر خواهد ‌شد. در حاليكه هيچ گاه از مشتريان احتمالي غافل نمي‌شويد، مشتريان بالقوه در مراحل بعدي قيف ارزش بيشتري پيدا كرده و اينكه زمان و تلاش بيشتري را بر روي آن‌ها صرف كنيد.
به زماني كه طول مي‌كشد يك مشتري احتمالي تبديل به مشتري ثابت شود، توجه داشته باشيد. هر صنعت چرخه مخصوص به خودش را دارد، اما اگر بتوانيد اين زمان را سرعت ببخشيد مسلما درآمد شما نيز افزايش خواهد يافت.
يك قيف فروش مؤثر نه تنها ابزار مهمي براي فروش مي‌باشد، بلكه به شما كمك مي‌كند تا فرايند فروشتان را نيز مديريت كنيد. اين استراتژي به شما امكان مي‌دهد كه نتايج فروشتان را با شيوه‌اي دانه‌اي پيش‌بيني و پيگيري كرده و به شما اجازه مي‌دهد كه ديد خود از حالت خوش بينانه به حالت واقع بينانه تغيير دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۶:۵۴ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

بخش‌بندي مشتريان براساس مدل RFM

در بازار رقابتي اين روزها و با توجه به تعدد مراكز و سايت‌­هاي خريد در هر زمينه‌­اي جلب رضايت مشتري و داشتن مشتريان ثابت و وفادار امري مهم براي فروشندگان است. براي درك رفتار خريداران و تحليل داده­‌هاي به دست آمده از آن‌­ها، لازم است تا شركت‌ها اشخاص را در كمپين‌­هاي مختلفي گروه­‌بندي كنند كه يكي از رايج‌­ترين روش‌ها براي اين كار، سگمنت‌بندي مشتريان براساس مدل RFM مي‌باشد. براي اجراي اين مدل شما مي‌­توانيد از نرم افزار CRM استفاده كنيد تا به يك درك روشن و مناسب از كسب‌و‌كار خود دست پيدا كنيد.

مدل RFM چيست؟
مدل RFM يك ابزار براي آناليز ديتا‌هاي ماركتينگ است كه با استفاده از داده­‌هايي كه از تحليل و اندازه­‌گيري عادت­‌هاي مالي افراد و سبك خرج كردن آن­‌ها به ‌دست مي‌­آيد، براي دسته­‌بندي مشتريان استفاده مي­‌كند.

اساس كار اين مدل بر پايه 3 اصل است و هدف اصلي آن گروه‌­بندي و افزايش نرخ بازگشت مشتريان است. فاكتورهايي كه براي بخش‌بندي مشتريان بر اساس مدل RFM لازم است بدين شرح مي‌­باشد:

Recency (زمان آخرين خريد): از آخرين زمان خريد مشتري در فروشگاه يا وب‌­سايت شما چه مدت مي‌گذرد؟ در طول يك هفته، ماه يا سال بسته به زمان‌­بندي كه فروشنده در نظر دارد اين مورد بررسي مي­‌شود. هرچند اين بخش برمبناي “آخرين خريد” در نظر گرفته مي‌شود، اما از فاكتورهايي همچون آخرين باري كه فرد از فروشگاه، اپ موبايل يا وب‌­سايت بازديد كرده است نيز مي­‌توان براي ورودي مدل استفاده كرد.
Frequency (تعداد دفعات خريد): مشتري شما با چه فواصل زماني اقدام به خريد مي‌­كند؟ اين پارامتر اصل ديگري است كه در اين مدل به آن توجه شده است. مطمئنا كساني كه به تعداد دفعات بيشتري خريد داشته‌­اند احتمالا وفاداري بيشتري نسبت به ساير مشتريان دارند.
Monetary (مبلغ خريد): مشتري براي هر بار خريد چه مقدار هزينه مي­‌كند؟ بدون شك براي فروشندگان خريد نرم افزار CRM يكي از مهم‌­ترين نكات اين است كه مشتري­‌ها چه مبلغي را براي خريد از آن‌­ها صرف مي‌­كنند. به­ همين خاطر در اين مدل نيز چنين اصل مهمي در نظر گرفته مي‌­شود.

در نظر داشته باشيد كه براي بررسي هر كدام از اين اصول شما قادر خواهيد بود از يك محدوده امتياز استفاده كنيد و براي هر فرد يك رتبه در نظر بگيريد.

براي درك بهتر مثالي را مطرح كنيم تا با اصول كار مدل RFM بيشتر آشنا شويد.

فرض كنيد براي سنجش هر كدام از اين نكات از عدد 1 تا 10 به افراد امتياز مي­‌دهيد. در اين صورت براي بررسي فواصل خريد به فردي كه از آخرين خريد او كم‌تر از 1 ماه مي­‌گذرد امتياز 10 و به همين ترتيب براي كساني كه در مدت زمان­‌هاي طولاني‌­تري به فروشگاه مراجعه مي‌كنند، امتيازات كم‌تري داده شود.

بنابراين باتوجه به سقف امتياز، كساني كه داراي اين سطح هستند به احتمال زياد به مشتريان ثابت و هميشگي شما تبديل خواهند شد. از سوي ديگر كسي كه به طور مثال در يك سال گذشته تنها يك بار از شما خريد كرده، داراي كم­‌ترين امتياز است و نمي‌­شود روي وفاداري او زياد حساب كرد.

به همين ترتيب مي‌­توانيد رفتار مشتري را براساس دو اصل ديگر نيز بررسي كرده و افراد را گروه‌­بندي كنيد. البته شما بايد دقت داشته باشيد كه قيمت محصول، كيفيت آن و ماهيت كالايي كه شما عرضه مي‌­كنيد روي مشخص كردن بازه‌­هاي زماني تاثير دارد. شايد كسب‌وكار شما در زمينه­‌اي باشد كه افراد حتي به ­صورت سالانه هم به آن نياز پيدا نكنند؛ بنابراين در نظر داشته باشيد كه نمي­‌توان براي هر نوع از كسب كار از يك مقطع زماني استفاده كرد.

مزاياي اصلي استفاده از مدل RFM
از مهم­‌ترين امكاناتي كه با ورود اين مدل به عرصه بازاريابي و جلب مشتري در اختيار كاربران قرار داده شده، مي­‌توان به موارد زير اشاره كرد:

انجام تحليل بر اساس داده‌­هاي واقعي: شما مي­‌توانيد با طراحي باشگاه مشتريان داده­‌هاي لازم براي تحليل رفتار افراد را خيلي بهتر در خريد نرم افزار crm اختيار داشته باشيد. اين مدل روشي است كه تحليل آن مبتني بر تاريخچه رفتار مشتري مي­‌باشد و آن‌­ها را در سطح­‌هاي مختلف وفاداري در رابطه با نوع كسب‌و‌كار شما تنظيم مي‌كند.
بهينه‌­سازي هزينه­‌هاي صرف شده براي بازاريابي: شما با تجزيه و تحليل رفتار همه خريداران به اين نتيجه خواهيد رسيد كه چه­ چيزي در جلب نظر آن‌­ها و تبديل شدن به مشتريان هميشگي تاثير دارد تا بتوانيد متناسب با آن در زمينه تبليغات و بازاريابي هزينه كنيد؛ بنابراين هدفمند كردن اين هزينه‌­ها يكي از مزاياي مهم مدل RFM مي‌باشد.
اتوماتيك‌‎سازي روند اجرا: براي پياده‌­سازي اين مدل شما مي‌­توانيد از نرم‌­افزارهايي كه براي اين هدف طراحي شده‌اند استفاده كنيد. نرم افزار CRM يكي از اين مواردي است كه كار شما را براي اجراي مدل RFM راحت‌تر مي­‌كند.

ساير مزاياي مدل RFM براي كسب‌وكار
سبب ارتقاي كيفيت كار شما و حفظ مشتري در بلند مدت مي­‌شود.
نرخ فروش شما بالاتر مي­رود.
درك بهتري از كسب‌و‌كارتان به‌­دست مي‌­آوريد.
در هنگام معرفي و عرضه يك محصول جديد تعامل مشتريان بهتر مي‌شود.
وفاداري خريداران را به­ دنبال دارد.
اساس تقسيم­‌بندي در مدل RFM
اين مدل مشتريان را بر اساس امتيازي كه كسب مي­‌كنند در 11 گروه قرار مي‌دهد كه عبارت است از:

قهرمانان: اين دسته افراد مداوم و با مبالغ بالايي از شما خريد مي­‌كنند. بنابراين اگر مي‌خواهيد درآمد بالايي كه از سوي آن­‌ها عايد شما مي­‌شود هميشگي باشد، بهتر است توجه بيشتري به آن­‌ها داشته باشيد.
مشتريان وفادار: اين دسته مرتب از شما خريد مي­‌كنند و در بيشتر مواقع فروشگاه شما و محصولاتي كه تبليغ مي­‌كنيد را زير نظر مي­‌گيرند. سهم اين افراد در درآمد شما چيزي حدود 20 درصد است.
كساني كه امكان تبديل شدن به مشتريان وفادار را دارند: كساني كه به اين مرحله رسيدند، اشخاصي هستند كه اخيرا به مبلغ بالا از شما خريد كرده‌­اند؛ بنابراين بهتر است آن­‌ها را به ادامه اين روند ترغيب كنيد.
مشتريان تازه­‌وارد: مشترياني كه در اين گروه قرار دارند افرادي هستند كه به­ تازگي با مبلغ متوسطي از شما خريد كردند. اين در حالي است كه اولين خريد آن‌هاست پس مي­‌توانيد با ارائه تخفيف آن­‌ها را نسبت به خريد مجدد مشتاق كنيد.
مشتريان اميدواركننده: افرادي كه كمي پيش­تر، از شما خريد داشتند و اكنون نيز فروشگاه شما را براي بار ديگر انتخاب كرده­‌اند.
مشترياني كه نيازمند توجه هستند: كساني‌ كه ميانگين خريد آن­‌ها از مشتريان ديگر بيشتر است اما تاريخ آخرين خريد حدود يك ماه يا قبل­تر از آن است.
مشتريان خواب­آلود: افرادي كه مبلغ و تعداد خريد نسبتا كمي دارند اما در آن حد نيست كه بخواهيد آن­‌ها را جز مشتريان از دست رفته قلمداد كنيد.
مشترياني كه به خواب زمستاني فرو رفته‌اند: كساني كه مدت­‌ها پيش مبالغ بالايي را از شما خريد مي­‌كردند اما زمان زيادي است كه ديگر خريدي نداشته­‌اند؛ اين در حالي است كه هنوز از سايت شما بازديد مي­‌كنند.
مشترياني كه نمي‌­توان آن­‌ها را از دست داد: افرادي كه زماني جز قهرمانان و مشتريان وفادار شما بودند اما مدت­‌هاست كه ديگر از شما خريد نمي‌­كنند. اين امكان وجود دارد كه چنين افرادي به خريد از رقباي شما روي آورده باشند؛ بنابراين براي جذب مجدد لازم است به آن‌­ها انگيزه بدهيد.
مشتريان در معرض خطر: افرادي كه مبلغ و تعداد دفعات خريد آن‌­ها كم بوده و بعد از مدتي ديگر به سراغ فروشگاه شما نيامده­‌اند، استفاده از سيستم تخفيف براي اين افراد نيز ممكن است جوابگو باشد.
مشتريان روي­گردان: كساني كه در مقايسه با همه مشتريان كم‌ترين تعداد و مبلغ خريد را داشته‌­اند و در ضمن در چند هفته گذشته هيچ­گونه فعاليتي از آن­‌ها ديده نشده است. براي اين افراد نيازي به صرف وقت و هزينه زيادي نيست؛ زيرا احتمال برگشت آن‌­ها بسيار پايين است.
تا اينجا با اصول و مزاياي مدل RFM آشنا شديد، در ادامه بهتر است تا شما را با يكي از بهترين نرم‌­افزاهايي كه در اين زمينه طراحي شده آشنا كنيم.

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM به ­عنوان يكي از پيشرفته‌­ترين ابزار در زمينه مديريت و سازماندهي مشتريان شناخته مي‌­شود. شما با خريد نرم افزار CRM قادر هستيد تا فرآيند بازاريابي، فروش و خدمات خود را به بهترين شكل ارتقا دهيد.

در زمينه اصول لازم براي دستيابي به مشتريان ثابت و هميشگي دانستيم كه بايد موارد مختلفي را در نظر بگيريم. در ادامه سه مورد از مهم‌ترين مزاياي استفاده از CRM در اين زمينه را معرفي مي‌كنيم.

مديريت فرآيند تعامل با مشتري: اين برنامه ابزاري است كه تمامي بخش­‌هاي مختلف كسب‌وكار شما از قبيل بازاريابي، فروش و خدمات پس از فروش را برايتان يكپارچه مي­‌سازد و همچنين زمينه ايجاد هماهنگي ميان گروه­‌هاي متفاوت را براي شما فراهم مي­‌كند.
ساخت يك بانك اطلاعاتي: براي دستيابي به اطلاعات مشتريان و اجراي مدل RFM نيازمند ديتاي كافي هستيد. نرم افزار CRM مي‌تواند امكاني را براي شما به وجود آورد كه با استفاده از آن بتوانيد كليه جزئيات مربوط به مشتريان را در يك سامانه واحد جمع­‌آوري كنيد.
سفارشي­‌سازي به ­منظور تحليل: CRM اين قابليت را دارد تا با استفاده از اطلاعات به ­دست آمده از مشتريان نسبت به تجزيه و تحليل رفتار خريد آن­‌ها اقدام كرده و به شما كمك كند تا ديدگاهي را كه از اين راه به­ دست مي‌­آوريد در جهت بالا بردن فروش و سود خود به­ كار گيريد.
جمع‌بندي مقاله بخش‌بندي مشتريان بر اساس مدل RFM
اگر مدير يا صاحب يك كسب‌و‌كار هستيد بايد در نظر داشته باشيد كه عدم استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته و ابزار‌هاي نوين بازاريابي مي‌تواند در كوتاه‌مدت نيز منجر به شكست كسب‌وكار يا سازمان شما شود. يكي از مهم‌ترين اقداماتي كه بهتر است از همين حالا براي آن برنامه‌ريزي كنيد، دسته‌بندي مشتريان و ايجاد يك پلن مديريتي دقيق براي ارائه خدمات و ايجاد كمپين‌هاي بازاريابي مخصوص براي هركدام از اين دسته‌ها مي‌باشد. براي اجراي اين دسته‌بندي شما مي‌توانيد از ابزار‌هاي مختلفي كمك بگيريد كه يكي از مناسب‌ترين گزينه‌ها استفاده از نرم افزارهاي CRM مي‌باشد. نرم افزار CRM جوليو با ارائه تحليل‌هاي كاربردي و ابزارهاي مفيدي كه در اختيارتان قرار مي‌دهد مي‌تواند صفر تا صد فرايند ذكر شده در اين مقاله را به سادگي براي شما اجرا نموده و در نتيجه ميزان رضايت مشتريان و فروش كسب و كارتان را چند‌برابر كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۷:۵۹ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)

تاثير هوش مصنوعي در CRM

امروزه جلب رضايت مشتري هدف اصلي هر كسب و كاري است. استفاده از روشي امن براي ارتباط با مشتري هرگز كار ساده‌اي نبوده و نيست. اغلب سازمان‌ها و برندها مسير پرفراز و نشيبي در زمينه ارتباط با مشتريان خود تجربه مي‌كنند تا بتوانند مناسب‌ترين راهكار‌ را بر اساس ماهيت كاري خود پيدا كنند، يكي از تكنيك‌هاي كاربردي كه در طول چند سال اخير براي بهينه سازي مديريت ارتباط با مشتريان در اغلب شركت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، سيستم يا نرم افزار CRM مي‌باشد. به كمك اين سيستم بسياري از امور مربوط به تعامل با مشتريان به صورت خودكار پيگيري مي‌شود و اين امر تاثير بسيار زيادي بر افزايش بهره‌وري سازمان و جلب رضايت مشتريان شركت دارد.

امروزه با گسترش تكنولوژي و ورود دانش هوش مصنوعي به حوزه كسب و كار و تركيب آن با نرم افزار‌هاي CRM تغييرات فراواني در فرآيند مديريت ارتباط با مشتريان سازمان ايجاد شده است. بر اين اساس، امكان ارائه پاسخ‌هاي دقيق و سريع، فهم و حل مشكلات مشتريان، رسيدگي به شكايات، شنيدن صداي مشتري و حتي يادگيري نكات تازه از سيستم‎هاي داراي هوش مصنوعي براي مشتريان و كارشناسان سازمان فراهم شده است.

 در ادامه اين مقاله قصد داريم به برخي از مهم‌ترين تاثيرات هوش مصنوعي در CRM اشاره كرده و هركدام را به طور خلاصه بررسي كنيم. با ما همراه باشيد.

هوش مصنوعي چيست؟
پيش از بررسي تاثيرات هوش مصنوعي در CRM شايد بهتر باشد يك تعريف كوتاه از ماهيت هوش مصنوعي ارائه دهيم، به زبان ساده، هوش مصنوعي ابزاري است كه به تجهيزات و نرم‌افزار‌ها قابليت پردازش، تحليل داده‌ها و تصميم‌گيري را مي‌دهد. ادغام هوش مصنوعي با هر سرويس يا تجهيزاتي به افراد كمك مي‌كند تا كارهاي خود را سريع‌تر، كارآمدتر و مؤثرتر انجام دهند. حتي در موارد پيشرفته‌تر شما مي‌توانيد بسياري از وظايف را به طور كامل به سيستم هوش مصنوعي بسپاريد و صرفا براي دريافت نتيجه‌ي نهايي صبر كنيد.

حال كه با اين تعريف كوتاه از هوش مصنوعي آَشنا شديد، در ادامه برخي از مهم‌ترين تاثير‌هاي هوش مصنوعي در CRM را نيز ارزيابي مي‌كنيم.

تحليل داده و ارائه پيشنهاد توسط هوش مصنوعي در CRM
يكي از جذاب‌ترين قابليت‌هايي كه با استفاده از هوش مصنوعي در CRM به دست مي‌آيد، تحليل داده‌ها و دريافت پيشنهادات از سيستم هوشمند موجود در سامانه مي‌باشد. اين سرويس به صورت خودكار داده‌هاي مشتريان، فعاليت‌هاي ثبت شده و نتايج به دست آمده در تماس‌هاي قبلي را ارزيابي كرده و پيشنهاداتي را براي افزايش فروش و يا جلب رضايت مشتريان سازمان به شما و كارشناسانتان ارائه مي‌كند. طبيعتا اين ويژگي تاثير فراواني در ميزان بازدهي و فروش كسب و كار شما خواهد داشت.

صرفه‌جويي در زمان با استفاده از هوش مصنوعي
هوش مصنوعي در CRM مي‌تواند به ميزان زيادي باعث صرفه‌جويي در زمان شما و كارشناسان شركتتان شود. نرم افزار crm اين سرويس با خودكارسازي بسياري از فرايند‌ها مي‌تواند منجر به حذف برخي از وظايف تكراري كاربران سازمان شده و مدت زمان لازم براي انجام كار‌هاي مختلف را كاهش دهد. مثلا اين سرويس مي‌تواند اموري مانند پيگيري وظايف، ارسال و دريافت اسناد، ثبت داده‌هاي مشتريان و … را بدون نياز به هيچ‌ گونه كمكي انجام داده و منجر به سرعت بخشيدن فرايند ارائه خدمات به مشتريان شما شود. طبيعتا اين امر افزايش بهره‌وري و رضايت مشتريان سازمان شما را در بازه‌ي زماني كوتاهي تحت تاثير قرار مي‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعي در CRM به عنوان دستيار
دستيار هوشمند كه به آن دستيار مجازي يا دستيار ديجيتالي نيز گفته مي‌شود، يك سرويس با قابليت درك و فهم گفتار طبيعي است  خريد نرم افزار crm كه مي‌تواند دستورهاي صوتي را دريافت نموده و يك سري وظايف را براي كاربران شركت يا مشتريان انجام دهد. اين وظايف، سابقا توسط يك دستيار شخصي و يا منشي انجام مي‌شد. براي مثال ديكته كردن يك متن، خواندن پيامك يا ايميل‌ها، جستجوي شماره تلفن، برنامه‌ريزي، برقراري تماس يا يادآوري يك قرار ملاقات از جمله اموري هستند كه دستيار هوشمند شما در CRM مي‌تواند به عهده بگيرد.

 


CRM هوشمند و بهبود عملكرد بازاريابي
يكي ديگر از مزاياي استفاده از هوش مصنوعي در CRM بهبود عملكرد واحد بازاريابي سازمان شماست. اين سرويس به كمك قابليت تحليلي خود به صورت خودكار پس از ايجاد هر كمپين تبليغاتي شروع به تحليل ميزان نرخ تبديل و بهره‌وري كمپين ايجاد شده مي‌كند و در آخر نيز با ارائه تحليل‌هاي پيشرفته و نظرات مختلف به شما كمك مي‌كند تا با ايجاد تغييرات در سيستم بازاريابي سازمان خود، ميزان فروش را افزايش دهيد.

CRM هوشمند جوليو
CRM هوشمند جوليو يك نرم افزار كاملا ايراني بوده كه توسط متخصصان و كارشناسان اين شركت طراحي و توليد شده است. متخصصان ما با استفاده از نوين‌ترين راهكار‌هاي فروش و بروز‌ترين علوم بازاريابي اقدام به طراحي و توليد سرويس هوش مصنوعي در سامانه‌ي مديريت مشتريان جوليو نموده‌اند. اين سرويس با ارائه قابليت‌ها و امكانات پيشرفته‌اي كه در بالا به آن‌ها اشاره نموديم به شما كمك مي‌كند تا ميزان بهره‌وري فروش خود را بالا برده و نرخ تبديل كسب و كارتان را بيش از 300% افزايش دهيد. براي دريافت دموي رايگان 30 روزه‌ي اين محصول كافيست همين حالا با ما تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۸:۴۰ توسط:حسين قاسمي موضوع: نظرات (0)