نرم افزار crm نرم افزار crm .

نرم افزار crm

افزایش فروش با نرم افزار CRM

در این مقاله کاربردی قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که نرم افزار مدیریت مشتریان یا CRM چگونه باعث افزایش فروش می‌شود؟ آیا واقعا به کمک راه اندازی این سرویس نرم افزاری می‌توان بازدهی شرکت را تغییر داد؟ آیا واقعا نصب و راه اندازی CRM می‌تواند کیفیت عملکرد کاربران در شرکت را تحت تاثیر قرار دهد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به ماهیت نرم افزار CRM
پیش از هرگونه توضیح در خصوص چگونگی افزایش فروش با نرم افزار CRM شاید بهتر باشد چند خطی در مورد ماهیت نرم افزار CRM توضیح دهیم. به طور کلی سامانه‌ی مدیریت مشتریان یا CRM یک سرویس نرم افزاری تحت شبکه می‌باشد که از با ابزار‌های متفاوتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌تواند علاوه‌بر افزایش تعامل آن‌ها با یکدیگر، کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را نیز افزایش دهد. این سامانه همچنین می‌تواند به کمک تنظیماتی که روی آن اعمال می‌شود به عنوان یک ابزار قدرت‌مند کاربران را در انجام وظایفی که به عهده دارند نیز یاری کند.
همه‌ی این موارد یاد شده دلایلی هستند که در نهایت می‌توانند منجر به افزایش بازدهی کار در سازمان شده که این مهم نیز افزایش فروش و درآمد را به دنبال خواهد داشت. در ادامه جزئیات مطالب یاد شده را بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونگی افزایش فروش و درآمد با نرم افزار CRM
سامانه‌های CRM از چند جهت می‌توانند فروش شما را تحت تاثیر قرار دهند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش فروش با ثبت و طبقه‌بندی اطلاعات مشتریان
یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از شرکت‌ها را به سمت راه اندازی نرم افزار CRM می‌کشاند، قابلیت ثبت اطلاعات نرم افزار CRM مشتریان و طبقه‌بندی آن‌ها می‌باشد. به طور کلی اصلی‌ترین وظیفه نرم افزار CRM در سازمان ثبت و دسته‌بندی اطلاعات مشتریان می‌باشد. کاربران شما در هر تماس تمام اطلاعات مهمی که نیاز دارند را فورا از مشتری دریافت کرده و آن را در CRM شرکت ثبت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که اولا در تماس‌های بعدی کارشناسان بتوانند فورا تاریخچه خدمات دریافتی مشتری را ارزیابی کرده و بهترین خدمات را به ایشان ارائه کنند. دوما در صورت عدم حضور کارشناسانی که در دفعه اول با مشتری مکالمه داشته‌ است دیگر باقی کارشناسان دچار سردرگمی نشده و می‌توانند با بررسی اطلاعات مشتری، خدماتی که احتیاج دارد را به بهترین شکل به وی ارائه کنند. طبیعتا این دو مورد در کوتاه‌ مدت نیز می‌تواند باعث جلب رضایت مشتریان و در نتیجه افزایش فروش شما شود.

افزایش فروش با پیگیری‌های نرم افزار CRM
یکی دیگر از مسائلی که باعث افزایش فروش سازمان شما می‌شود، پیگیری‌هایی است که خرید نرم افزار CRM انجام می‌دهد. این سامانه به طور خودکار تمام تماس‌ها، پیگیری‌ها و اقداماتی که کارشناسان باید انجام دهند را به ایشان یاد‌آوری می‌کند و همین امر می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل واحد فروش سازمان شود.
پیش از این که به سراغ موضوع بعدی برویم شاید بهتر باشد اشاره‌ای به سیستم هوش مصنوعی CRM جولیو نیز داشته باشیم. قابلیت هوش مصنوعی جولیو علاوه‌ بر یاد‌آوری‌ها با بررسی‌هایی که روی اطلاعات مشتریان انجام می‌دهد می‌تواند پیشنهاداتی نیز در خصوص ارتباطات شما با مشتری مورد نظرتان ارائه کند که این عمر نیز به خودی خود می‌تواند فروش سازمان شما را به میزان چشم‌گیری تحت تاثیر قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CRM جویو با ما تماس حاصل فرمایید.

گزارش‌گیری از CRM و اصلاح نقاط ضعف واحد فروش
گزارش‌گیری از عملکرد کارشناسان نیز یکی دیگر از دلایلی است که منجر به افزایش فروش با خرید نرم افزار CRM می‌شود. شما با دریافت گزارشات از عملکرد کارشناسان سازمانتان می‌توانید تصمیمات مدیریتی دقیقی را برای بالا بردن راندمان واحد فروش مجموعه‌ی خود بگیرید و این امر نیز می‌تواند بازدهی این بخش را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت به افزایش فروش سازمان شما ختم شود.

شکار فرصت‌های فروش
در نرم افزارهای CRM معمولا ابزارهایی برای طبقه‌بندی و گروه‌بندی مشتریان در نظر گرفته می‌شود. مثلا نرم افزار CRM جولیو به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریانتان را بر اساس مدل فروش و بازاریابی آیدا طبقه‌بندی کنید و سپس بر اساس دسته‌هایی که ایجاد کردید سرنخ‌های فروش را به روش‌های مختلفی پیگیری کرده و نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل را افزایش دهید. (در صورتی که علاقه‌مند هستید بیشتر با سیستم قیف فروش آیدا آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله “قیف فروش آیدا” را در جولیو بلاگ مطالعه نمایید.)

بهبود تعاملات و فعالیت‌های درون سازمانی
نرم افزار CRM می‌تواند باعث بهبود تعاملات کاربران در شرکت نیز بشود. مثلا افراد می‌توانند در هر اقدامی که انجام می‌دهند و خدماتی که به مشتری ارائه می‌کنند، یادداشتی را در CRM ثبت کنند تا تمامی پرسنل مرتبط با موضع در جریان کلیه فرایند‌ها قرار گیرند. یا مثلا مدیریت بخش‌های مختلف می‌تواند با ایجاد وظایف مختلف و دسترسی‌های گوناگون برای کاربران باعث شود تا هر کاربر بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه کند.. بدیهی است که این مسائل در نهایت باعث افزایش بازدهی شرکت و در نتیجه بالا رفتن فروش و درآمد خواهد شد.

افزایش 300 درصدی نرخ تبدیل با CRM جولیو
نرم افزار CRM جولیو با قابلیت‌ها و امکانات بسیار پیشرفته‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند شما را در رسیدن به تارگت‌هایی که برای فروش سازمانتان تعیین می‌کنید یاری کند. ما بر این باوریم که با بهره‌مندی از قابلیت‌های تمام عیار این نرم افزار (به خصوص سرویس هوش مصنوعی) می‌توانید میزان نرخ تبدیل کسب و کارتان را تا 300% افزایش دهید. از این رو لایسنس رایگان 90 روزه را جهت استفاده از سامانه جولیو برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید عملکرد این نرم افزار بی‌نظیر را در سازمانتان مورد ارزیابی قرار دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لایسنس 90 روزه‌ی رایگان این CRM همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۱:۳۸ توسط:حسین قاسمی موضوع: نظرات (0)