نرم افزار crm نرم افزار crm .

نرم افزار crm

مدیریت فروش در CRM

با نگاهی به تجربیات نویسنده در برخورد با متقاضیان سیستم CRM، بزرگترین مشکل مشتریان، عدم نظم در فرآیند فروش و نبود عناصر متریک برای بازخورد‌گیری از فرآیندهای سازمان می‌باشد. CRM بخش فروش سازمان را قادر می‌سازد تا به طور دقیق فعالیت‌های فروش را برنامه‌ریزی، کنترل و پیش‌بینی کند. علاوه بر این، واحد فروش به کمک CRM می‌تواند فرآیندهای تجاری فروش را بصورت سیستماتیک انجام داده تا از مشتریان سازمان دیدگاه واحدی ‌به‌وجود آید. نتیجه این دیدگاه، افزایش فروش، کوتاه کردن زمان مراجعه تا زمان فروش و رضایت‌مندی بیشتر مشتریان از سازمان خواهد ‌بود.

نرم افزار CRM همچنین کلیه اطلاعات مورد نیاز و فعالیت‌های مرتبط با فروش را در دسترس شما قرار ‌می‌دهد تا به جای گردآوری اطلاعات و تهیه گزارشات، تمام وقت خود را صرف فروش نمائید. CRM کامل‌ترین سیستمی است که با روش‌های استاندارد به افزایش فروش کمک می‌کند. در ادامه برخی از امکاناتی که سیستم CRM در حوزه مدیریت فروش در اختیار سازمان قرار می‌دهد را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مدیریت فروش در CRM به کمک ثبت و دسته‌بندی مشتریان
CRM شما را قادر می‌سازد تا نسبت به مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل، نرم افزار CRM دیدگاهی 360 درجه و تمام و کمال داشته ‌باشد. این کار با گردآوری، نظارت و پیگیری تمام اطلاعات اساسی مانند شرح حال مفصل مشتری، تاریخچه کامل تعاملات و مرور ارتباطات اساسی مشتری با سازمان انجام می‌گیرد. دیگر لازم نیست تا از نرم افزارهای اکسل و … جهت نگهداری اطلاعات مشتریان استفاده نمایید. با نرم افزار CRM شما می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را به‌ صورت یکپارچه و در امنیت کامل در اختیار داشته باشید. سطوح دسترسی به اطلاعات مختلف مشتریان برای هر یک از کارکنان به ‌راحتی قابل تعریف می‌باشد. با CRM سوابق مشتری مثل اطلاعات تماس، اطلاعات خاص، شرح ملاقات‌ها و نظرات، اسناد رد و بدل شده، ارتباطات، پیشنهاد قیمت‌ها و خریدهای صورت‌گرفته به آسانی در دسترس شما خواهد‌ بود.
مدیریت فروش در CRM به کمک ارزیابی اهداف فروش
با استفاده از سیستم CRM شما می‌توانید اهداف فروش را در بازه‌های زمانی مختلف و با شاخص‌های متفاوت تعیین‌ کرده و سازمان را در مسیر دستیابی به اهداف فروش کنترل نمایید. بدین ‌ترتیب شما می‌توانید در هر لحظه متوجه باشید که تاکنون چند درصد از اهداف فروش شما محقق شده‌ است.

مدیریت فروش در CRM به کمک نظارت و بررسی فعالیت‌ها
CRM به سرپرستان فروش و مدیران ارشد اجازه می‌دهد تا تمامی وظایف و فعالیت‌های سازمانی را در حوزه مدیریت فروش نظارت و مدیریت کنند.
مدیریت فرصت‌های فروش در CRM
خرید نرم افزار CRM به مدیران و کارشناسان فروش دیدگاهی 360 درجه درباره فرصت‌های فروش می‌دهد. این کار با فراهم آوردن دید کامل نسبت به تاریخچه فرصت‌ها و فعالیت‌هایی که برای هر فرصت انجام شده است، صورت می‌گیرد. با این امکان شما می‌توانید وقت بیشتری را روی فرصت‌های فروش واقعی و موفق بگذارید تا هیچ فرصتی برای فروش از دست نرود.

مدیریت استعلام، سفارش و صورتحساب در CRM
CRM امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید سفارش‌های مشتریان خرید نرم افزار crm خود را دریافت ‌کرده، قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه داده و هماهنگی‌ها و فعالیت‌های لازم را بصورت سیستماتیک برای ارائه خدمات به مشتری انجام دهید. در آخر نیز برای سفارش مشتری صورتحساب صادر کرده و آن را ارسال نمایید.

مدیریت فروش در CRM به کمک رتبه‌بندی مشتریان
با استفاه از سیستم CRM شما می‌توانید مشتریان خود را بر اساس معیارهای مختلف (تعداد خرید، میزان سوددهی، مبلغ قرارداد، زمینه فعالیت و … ) بصورت سیستماتیک طبقه‌بندی‌ کرده و خدمات، لیست قیمت‌ها و پیشنهادات ویژه برای هر گروه از مشتریان داشته باشید.

ارزیابی عملکرد سیستم فروش
با استفاده از گزارش‌های جامع، متنوع و تحلیلی، می‌توانید میزان فروش خود را پیش‌بینی نموده، فعالیت‌های صورت‌ گرفته و بازدهی سیستم فروش خود را ارزیابی نمایید. از میزان موفقیت در برنامه‌ها و استراتژی‌های فروش خود مطلع شده و تغییرات و اصلاحات لازم را در زمان مناسب اعمال نمائید.

برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت فروش در CRM
CRM امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش و گزارش‌گیری در قالب نمودارها و جداول گرافیکی برای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی فروش را فراهم می‌آورد. این ویژگی‌های اساسی تصویر کاملی از سیستم فروش سازمان در اختیار شما قرار‌می‌دهد و موفقیت برنامه‌ها و استراتژی‌های فروش را تضمین می‌کند.

مدیریت قیف فروش در CRM
قیف فروش یک استراتژی پایدار و منظم برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری ثابت است. این استراتژی شامل یک سری مراحلی است که مشتری احتمالی از طریق آن می‌تواند تصمیم به خرید بگیرد. داشتن یک فرایند سیستماتیک تبدیل کردن مشتری بالقوه به مشتری بالفعل را آسان‌تر کرده و نرخ تبدیل بیشتری را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این برای هدایت فرایند فروش، قیف فروش ابزار مهمی برای مدیریت فعالیت‌های فروش بوده و پیش‌بینی می‌کند که شرکت کدام عملیات فروش را در فرایند فروش به خوبی انجام می‌دهد. اگر شما نرخ تبدیل را در هر مرحله از قیف فروش بدانید (به این معنا که چند نفر مشتری احتمالی بطور متوسط به مرحله بعد می‌روند) می‌توانید پیش‌بینی دقیقی از میزان فروش کل بدست ‌آورید.

با شکستن فرایند فروش به شیوه‌ای که گفته ‌شد شما هم ‌چنین می‌توانید ببینید که در چه مرحله‌ای مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید و در چه محلی نیازمند اصلاح عملکرد هستید. به عبارت دیگر زمانی‌که در حال از دست دادن درصدی از مشتریان احتمالی در هر مرحله از چرخه هستید، سریعا این موضوع را متوجه می‌شوید و می‌توانید اصلاحاتی را برای مرحله‌ی مذکور در نظر بگیرد.

پنج نکته‌ی مهم برای مدیریت قیف فروش:

به یاد داشته باشید که میزان درصدی که شما در هر مرحله از دست می‌دهید از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. قانون کلی این است که شما برای هر فروش کامل به ده مشتری احتمالی نیاز دارید. با این وجود با کمی تجربه در بحث قیف فروش شما می‌توانید درصد مورد نظرتان را به دست آورید. این نرخ تبدیل، یک متریک مهم و حیاتی برای فرایند فروش به حساب می‌آید. اگر شما نرخ تبدیلتان را بدانید، می‌توانید پیش‌بینی کنید که چه میزان فروش را باید انتظار داشته باشید تا بتوانید به تعداد مشتریان احتمالی دست پیدا کنید.
شما باید در مرحله اول تا آنجا که می‌توانید اقدام به جذب مشتری احتمالی کنید تا قیفتان از همان اول پر بوده تا فروش تا آخر قیف ادامه داشته باشد. توجه داشتن به تعداد در مرحله اول قیف فروش عامل مهمی به شمار می‌رود زیرا تمام فرایند فروش از آن نشأت می‌گیرد. سعی کنید قیفتان را همیشه پر نگه ‌دارید و زمانی که احساس کردید در حال خالی شدن است تلاشتان را برای به دست آوردن سرنخ‌های جدید چند برابر کنید.
به این موضوع توجه داشته‌ باشید که هر چه مشتری احتمالی مراحل را جلوتر می‌رود، ارزش او بیشتر خواهد ‌شد. در حالیکه هیچ گاه از مشتریان احتمالی غافل نمی‌شوید، مشتریان بالقوه در مراحل بعدی قیف ارزش بیشتری پیدا کرده و اینکه زمان و تلاش بیشتری را بر روی آن‌ها صرف کنید.
به زمانی که طول می‌کشد یک مشتری احتمالی تبدیل به مشتری ثابت شود، توجه داشته باشید. هر صنعت چرخه مخصوص به خودش را دارد، اما اگر بتوانید این زمان را سرعت ببخشید مسلما درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.
یک قیف فروش مؤثر نه تنها ابزار مهمی برای فروش می‌باشد، بلکه به شما کمک می‌کند تا فرایند فروشتان را نیز مدیریت کنید. این استراتژی به شما امکان می‌دهد که نتایج فروشتان را با شیوه‌ای دانه‌ای پیش‌بینی و پیگیری کرده و به شما اجازه می‌دهد که دید خود از حالت خوش بینانه به حالت واقع بینانه تغییر دهید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۶:۵۴ توسط:حسین قاسمی موضوع: نظرات (0)