نرم افزار crm نرم افزار crm .

نرم افزار crm

دلایل اهمیت استفاده از CRM در سازمان

شاید بهتر باشد که ابتدا به صورت اجمالی توضیح مختصری در خصوص نرم افزار CRM و کاربرد آن در سازمان ارائه دهیم. به طور کلی عبارت CRM مخففCustomer Relationship Management به معنای سیستمی برای مدیریت ارتباط با مشتری است. بنابراین احتمالا تنها با ترجمه‌ی این عبارت مخفف شده می‌توان پی برد که شما قدر خواهید بود از نرم افزار CRM برای پیگیری تعاملات، داده‌ها و یادداشت‌های مربوط به مشتریان خود استفاده کنید. کلیدی‌ترین نکته در عملکرد این سامانه این است که کلیه داده‌ها همواره به صورت لحظه‌ای در یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می‌شوند و برای دیگر کارشناسان سازمان قابل دسترسی هستند. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از نرم افزار CRM به ساده‌سازی فروش، خدمات، پشتیبانی مشتری، حسابداری و مدیریت کلیه فعالیت‌های‌ سازمان کمک ‌کند. علاوه‌بر این در دسترس بودن همه چیز در یک سیستم باعث کاهش شلوغی و کاغذ بازی‌های غیرضروری در سازمان شده و متجر به افزایش سرعت کار و در نتیجه رضایت مشتریان می‌شود.

در ادامه قصد داریم که بیشتر در مورد کاربرد این سامانه و دلایل اهمیت استفاده از CRM در سازمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل راه اندازی و استفاده از CRM در سازمان‌ها چیست؟
شرکت‌ها به دلایل زیادی از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند، اما هدف کلی افزایش نرم افزار CRM بهره‌وری و در نتیجه کسب رضایت مشتری و فروش بیشتر است. برخی از کسب و کار‌هایی که از سیستم CRM برای مدیریت کار‌های سازمان خود استفاده می‌کنند عبارت است از: آژانس‌های مسافرتی، بنگاه‌های مسکن، وکلا و حسابداران، شرکت‌های B2B (به‌ویژه آن‌هایی که چرخه‌های فروش طولانی‌تری مانند SaaS دارند.) و …

یک روش خوب برای تشخیص این که آیا CRM می‌تواند کسب و کار شما را دگرگون کند یا خیر این است که ابتدا چالش‌هایی که یک نرم افزار CRM در سازمان حل می‌کند را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا شما نیز در فضای کاری خود با این چالش‌ها رو به رو هستید یا خیر؟

در ادامه به بررسی برخی از این چالش‌ها می‌پردازیم:
1. مدیریت دقیق سرنخ‌‌های به دست آمده: به کمک نرم افزار CRM در سازمان می‌توانید به سادگی کلیه سرنخ‌هایی که در واحد فروش سازمان به دست می‌آورید را وارد فرایند پیگیری و فروش کنید. در حقیقت این کار باعث می‌شود تا سرنخ‌هایی که از کانال‌های مختلف فروش به دست می‌آورید، کم‌تر از دست بروند و در نتیجه میزان نرخ تبدیل سازمان شما و در نهایت فروش کسب و کارتان افزایش یابد.

2. پیگیری حرفه‌ای‌تر ارتباطات: اگر مشتریان به طور منظم با چندین نفر مختلف از شرکت شما تعامل داشته باشند، پیگیری تعاملات قبلی با داشتن یک نرم افزار CRM در سازمان آسان‌تر خواهد بود. این امر باعث افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان می‌شود.

3. گزارشات دقیق از عملکرد سازمان: یک نرم افزار CRM می‌تواند به شما کمک کند تا بهره‌وری تیم‌های فروش خود را بررسی کنید. در حقیقت این سامانه با ایجاد یک دید 360 درجه به شما کمک می‌کند تا تنها در چند دقیقه بتوانید با استفاده از گزارشات متنوع، عملکرد واحد فروش سازمانتان را ارزیابی کرده و برای اصلاح آن تصمیم‌گیری کنید.

4. بهبود گردش کار در سازمان: نرم افزار CRM می‌تواند به شما در ایجاد یک گردش کار کارآمد خرید نرم افزار CRM و یا فرآیندی برای ردیابی مشتریان از دست رفته کمک کند. بنابراین با استفاده از CRM در سازمان دیگر تمامی کار‌ها به سرعت پیگیری شده و هیچ چیز فراموش نخواهد شد.

5. بهبود برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین فروش: نرم افزار CRM بخش فروش سازمان را قادر می‌سازد تا به طور دقیق فعالیت‌های فروش را برنامه ریزی، کنترل و اجرا کرده و داده‌های مختلف فروش را به سرعت تجزیه و تحلیل کند. علاوه بر این مدیران فروش به کمک CRM می‌توانند وظایف را به صورت کارآمد‌تری مدیریت کرده و گزارش‌های تحلیلی به موقع داشته باشد.

6. حذف مشکلات احتمالی در منابع انسانی سازمان: یک نرم افزار CRM همچنین به مشکلات منابع انسانی مانند خروج کارکنان کمک می‌کند. بدون داشتن CRM شما برای انتقال کار‌ها و معاملات باز از افراد قدیمی به نیرو‌های جدید سازمان محدودیت‌ها و چالش‌هایی را خواهید داشت. اما با داشتن یک CRM این امر به صورت خودکار انجام می‌‌شود و حدس و گمان را از این فرآیند حذف کرده و با ذخیره کردن همه چیز در زمان نیز صرفه جویی می‌کند.
زمان مناسب برای راه اندازی CRM در سازمان
سوال بعدی این است که چه زمانی برای راه اندازی یک CRM در سازمان مناسب است؟

بسیاری از استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک با ذخیره‌سازی سرنخ‌های موجود خود در یک ابزار بازاریابی ایمیلی و ذخیره‌سازی لیست مشتریان خود در یک صفحه شروع به کار می‌کنند که این روش ذخیره‌سازی احتمالا برای مدت کوتاهی خوب کار می‌کند، اما در بلند مدت کارایی مناسبی ندارد چون ممکن است پیگیری‌ها را دشوار کرده و یا اطلاعات سازمانی به دلایل مختلف از بین بروند. بنابراین می‌توان گفت که احتمالا بهترین زمان برای راه اندازی CRM در سازمان در همان ابتدای شروع کار است، اما اگر به هر دلیلی در زمان آغاز فعالیت امکان انجام این کار را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت که تعداد مشتریان شما و سرنخ‌های ورودی به میزان قابل قبولی برایتان رسید، برای تهیه‌ی این سامانه‌ی حرفه‌ای اقدام کنید. این کار قطعا در کوتاه‌ مدت نیز می‌تواند سرعت پیشرفت شما را چند برابر کند.
نرم افزار CRM جولیو
نرم افزار CRM هوشمند جولیو با داشتن قابلیت‌ها و امکانات فراوان قادر است کلیه چالش‌هایی که ممکن است یک کسب و کار در مسیر پیشرفت با آن‌ها رو به رو شود را به سادگی برطرف کند. این سامانه‌ی پیشرفته که در دو نسخه‌ی ابری و محلی قابل ارائه به شرکت‌ها است، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای کسب‌ و کار‌های کوچک و بزرگی باشد که قصد دارند در سریع‌ترین زمان ممکن به تارگت‌‌های فروش سازمان خود دست پیدا کنند. برای دریافت دموی رایگان یک ماهه‌ی این محصول پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا با ما تماس گرفته تا علاوه‌بر دموی رایگان جولیو، از یک مشاوره‌ی حرفه‌ای برای افزایش فروش کسب و کارتان نیز بهره‌مند شوید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۳:۳۴ توسط:حسین قاسمی موضوع: نظرات (0)