نرم افزار crm نرم افزار crm .

نرم افزار crm

کاربرد CRM در بازاریابی چیست؟

کسب و کارهای امروزی شرایط رقابتی بسیار پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند. این شرایط سبب شده است که شرکت‌ها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال راهکارهای نوین و مبتکرانه برای استفاده از فرصت‌های نادیده شده توسط رقبا و ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش سود باشند. برای رسیدن به این هدف، سازمان‌ها ناچارند تا از استراتژی‌ها، ابزارها و سیستم‌های نوین در حوزه مدیریت کسب و کار استفاده کنند.
از طرفی بهتر است بدانید که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM به عنوان محبوب‌ترین و برترین ابزار مدیریتی در سال‌های اخیر برگزیده شده است. طبق تحقیقات شرکت مایکروسافت، نرخ بازگشت سرمایه در پیاده‌سازی این سیستم حدود 243 درصد است.
از آنجایی‌ که سیستم CRM سابقه زیادی در ایران ندارد، این امکان وجود دارد که همچنان برخی از جنبه‌های آن برای مدیران ارشد سازمان‌ها شفاف نبوده و کاربردهای وسیع آن شناخته‌ شده نباشد. به همین دلیل ما نیز در این مقاله می‌خواهیم درباره یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های مدیریت ارتباط با مشتری در حوزه کسب و کار یعنی کاربرد یا نقش CRM در بازاریابی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

نقش CRM در بازاریابی
نرم‌افزار CRM قابلیت جامع مدیریت بازاریابی را از نظر برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، اجرا و اندازه‌گیری موفقیت فعالیت‌ها فراهم می‌آورد. این سیستم هم‌ چنین امکانات بی‌نظیری از جمله دسته‌بندی اطلاعات، اطلاع رسانی، تحلیل‌های استراتژیک برای افزایش کارایی برنامه‌های بازاریابی، بالا بردن اثربخشی و پیگیری برنامه‌های بازاریابی را نیز در اختیار مدیران سازمان شما قرار خواهد داد.
در حقیقت نرم افزار CRM با فراهم آوردن مجموعه‌ای جامع از توانمندی‌های بازاریابی، شما را قادر می‌سازد تا مشتریان را به نحو موثرتری هدف‌گیری نمایید و کمپین‌های موثرتری نیز طراحی و مدیریت کنید.
برخی از قابلیت‌های نرم افزار CRM در مدیریت بازاریابی
1. برنامه‌ریزی

به کمک تحلیل‌های CRM داده‌های مشتریان به اطلاعاتی مناسب و قابل استفاده تبدیل می‌شوند. به این نرم افزار CRM ترتیب شرکت شما قادر خواهد بود تا به سرعت به تمایلات و نیازمندی‌‌های مشتری و فرصت‌های نوظهور بازار واکنش مناسب نشان دهد. علاوه بر این، نرم افزار CRM به سازمان‌ها امکان برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌های بازاریابی (از بودجه‌بندی گرفته تا ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه) و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی را نیز می‌دهد.

2. بخش‌بندی مشتریان

CRM به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه سازمان خود را با معیارهای مختلف دسته‌بندی کرده و دسترسی سریع به این دسته‌های مختلف که همیشه بروز هستند، داشته باشید. با تقسیم بازار به بخش‌های مختلف سازمان شما قادر به ارائه محصولات و خدمات اختصاصی‌تر و در نتیجه جذاب‌تری خواهد بود که طبیعتا این امر می‌تواند در مدت زمان کوتاهی علاوه بر افزایش فروش، افزایش رضایت مشتریان سازمان شما را نیز در پی داشته باشد.

3. طراحی و اجرای کمپین بازاریابی

به کمک نرم افزار CRM شما می‌توانید فعالیت‌های کمپین خود را برنامه‌ریزی کرده و آن را به افراد مرتبط ارجاع داده و گزارش‌های دقیق از نحوه اجرای فعالیت‌های کمپین نیز دریافت نمایید. علاوه بر این، شما به کمک این سامانه می‌توانید در هر لحظه و حتی خارج از سازمان، گزارش‌های آنلاین از میزان تاثیرگذاری هر کمپین، نرخ پاسخ مشتریان، نرخ بازگشت سرمایه و دیگر شاخص‌های مهم را در اختیار داشته باشید.

مزیت دیگر استفاده از CRM در طراحی پلن‌های بازاریابی این است که این سامانه مدیران بازاریابی را برای طراحی، اجرا، هماهنگی و نظارت بر تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی از جهت‌های مختلفی توانمند می‌سازد. با کمک نرم افزار CRMسازمان قادر به رقابت تبلیغاتی هدفمند در تمام کانال‌های ارتباطی می‌شود. همچنین شما می‌توانید میزان خرید نرم افزار CRM سودآوری برنامه‌ها، محصولات، مشتریان و شرکا تجاری را نیز کنترل نمایید.

4. تحلیل بازاریابی
CRM به مدیران و کارشناسان بازاریابی کمک می‌کند تا با کنترل شاخص‌های بازاریابی، تحلیل‌های استراتژیک کرده و درکی عمیق از میزان عملکرد برنامه‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی به دست آورند. مدیران و کارشناسان بازاریابی همچنین اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه فرآیند خرید و ترجیحات مشتریان و همچنین اطلاعات جمعیت مورد نظر را برای بخش‌بندی بازار به دست می‌آورند.

5. ارائه‌ی پیشنهادهای موثر

شما می‌توانید با درک کامل نیازمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتریان، نیازهای آتی ایشان را پیش‌بینی نموده و پیشنهادهای موثر و به هنگام را ارائه نمائید تا بدین ‌و سیله میزان فروش و وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

6. مدیریت کانال‌های ارتباطی

شما می‌توانید از طریق یکپارچه‌سازی یا اتصال سامانه CRM با کانال‌های ارتباطی، تعامل دوجانبه با مشتریان بالفعل، مشتریان بالقوه و همکاران تجاری خود برقرار نمایید. برخی از امکانات CRM در مدیریت کانال‌های ارتباطی عبارتند از:

اتصال CRM به سیستم VOIP: با اتصال CRM به سیستم تلفنی VOIP با تماس هر یک از مشتریان و یا همکاران تجاری با سازمان، پروفایل شخص مربوطه به صورت خودکار روی صفحه نمایش کاربر نشان داده می‌شود. بدین ترتیب تمامی تماس‌ها در تاریخچه مشتری و یا همکار تجاری که قبلا ثبت شده است به سادگی در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه بر این با استفاده از سیستم گردش کار CRM می‌توان مشتریان خاص را به فرد و یا گروه خاصی از همکاران بصورت خودکار ارجاع داد.
اتصال CRM به وب‌سایت: از طریق یکپارچه‌سازی سیستم CRM و وب‌سایت، هر یک از مشتریان و همکاران تجاری می‌توانند یک پروفایل داشته باشند تا از آن طریق ارتباط دو جانبه با سازمان داشته و اطلاعات مربوط به خود از جمله قراردادها، خدمات ارائه شده، صورتحساب‌ها و … را که حق دسترسی دارند، مشاهده نمایند. ضمن آنکه می‌توانند درخواست‌ها و شکایات خود را نیز از طریق وب‌سایت برای شما ارسال کرده و از روند رسیدگی آن‌ها نیز آگاه شوند.
اتصال CRM به پنل اس‌ام‌اس و ایمیل سرور: CRM امکان اتصال به پنل اس‌ام‌اس و ایمیل سرور را نیز دارد. شما می‌توانید از این طریق نیز برای مشتریان و همکاران تجاری اطلاع‌رسانی‌های گسترده ایمیلی و پیامکی داشته باشید.
اتصال CRM به شبکه‌های اجتماعی: یکی دیگر از جذاب‌ترین امکانات CRM در زمینه مدیریت کانال‌های ارتباطی واحد بازاریابی سازمان‌ها اتصال این سامانه به شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. با برقراری این ارتباط شما می‌توانید علاوه بر پاسخگویی به پیام‌های مشتریان در این پلتفرم‌ها، فرایند دسته‌بندی و نیاز‌سنجی مشتریان در این شبکه‌های اجتماعی را نیز از طریق نرم افزار CRM سازمان خود انجام دهید.
نرم افزار CRM جولیو و بازاریابی
CRM جولیو با توجه به امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت عملکرد واحد بازاریابی و فروش سازمان شما داشته باشد. این CRM با توجه به آزمایش‌ها و تحلیل‌های فراوانی که پشت سر گذاشته است می‌تواند حتی در کوتاه‌‌مدت نیز میزان نرخ تبدیل سازمان شما را تا 300% رشد داده و در نتیجه منجر به افزایش درآمد کسب و کار شما گردد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید و یا می‌خواهید که از لایسنس رایگان 30 روزه‌ی این محصول بهره‌مند شوید کافیست همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۱:۵۰ توسط:حسین قاسمی موضوع: نظرات (0)